Kledingeisen

Bij onze vereniging is het helaas niet toegestaan om in bikini te zwemmen. Onze leerlingen zijn verplicht om een badpak uit één stuk (mag ook een tankinibovenstuk/hemdje speciaal voor zwemmen) + legging/zwemshort tot minimaal de knieën  te dragen. Jonge meisjes die nog geen volgroeid lichaam hebben (veelal t/m 11 jaar) mogen wel in bikini zwemmen. Badpakken mogen geen lage uitsnijding van de rug of de buik hebben.

Let op:

– Minimale eis:
LEGGING of ZWEMSHORT tot de knieën.

Als u niet voldoet aan de eisen dan kunt u bij ons helaas niet zwemmen. U zult gevraagd worden weg te gaan of passende zwemkleding aan te doen. We vragen uw begrip hiervoor want:
a) tijdens de zwemlessen om de techniek te laten voelen raken we de leerlingen aan en dan is het prettig voor ons en voor de leerling dat er bepaalde zones bedekt zijn,

b) dames die bij ons zwemmen en voor wie het belangrijk is dat er zulke kledingregels zijn kunnen nergens terecht maar voor diegenen die het niet belangrijk is die kunnen overal terecht.

Heren:
Zwemshort tot de knieën. Dus geen piepkleine zwembroekjes.