Over ons

We zijn een groep dames die sommigen van ons elkaar ruim 19 jaar kennen. Behalve Willij de Zwaard die onze zwemjuf was waren we bijna allemaal leerlingen van de zelfde zwemvereniging. We hebben elkaar en anderen heel erg beïnvloed. Sommigen van ons hebben elkaar bij onze opleiding voor zwemleider A (via KNZB) leren kennen en sommige zwemleiders waren onze eigen leerlingen. We zijn heel erg trots op dat we ook door onze houding richting leerlingen en de vrijwilligers jongeren geïnspireerd hebben (leerlingen, nichtjes, neefjes, dochters van zwemjuffen en hun vriendinnen).  We doen het met liefde en passie voor het water en liefde voor onze medemens en vooral voor vrouwen die een islamitisch achtergrond hebben en eigenlijk nergens terecht kunnen.   Onze visie is iedereen liefde voor het zwemsport bij te brengen zodat ze levenslang blijven zwemmen.

Niet alleen vrouwen met een islamitisch achtergrond zijn welkom maar alle vrouwen van elke ras of religie, die in alle rust willen zwemmen zonder inkijk. Vrouwen die nooit de kans hebben gehad hun diploma’s te behalen en of hun angsten te overwinnen. Nederland is een waterland maar zwemlessen bij Nederlandse zwemverenigingen-/scholen zijn gericht op heel jonge kinderen zodat er voor de volwassenen niet veel aanbod is.  Bij ons kunnen alle dames van alle leeftijden terecht (bij wijze van spreken: 7 tot 70).

We kunnen zeggen dat we het heel erg goed doen. Met aandacht voor onze zwemmers, lesgelden redelijk laag houden ten opzichte van andere verenigingen of zwemscholen (bijvoorbeeld lesuren van 1 uur in plaats van 40 of 45 minuten zoals bij andere verenigingen/zwemscholen tegen hetzelfde tarief of lager).En onze leerlingen hebben de gelegenheid voor de les of na de les 45 minuten vrij-/recreatie te zwemmen.

We kregen heel veel vragen of we niet ook zoiets voor de mannen konden doen en ja, na wikken en wegen hebben we het besluit genomen om ook voor de mannen die niet gemengd willen zwemmen ook zoiets te organiseren en dus sinds september 2014 zijn we gestart met de mannen-zwemmen op de zaterdagen.  We zijn klein begonnen en in het begin was het alleen recreatie-zwemmen maar omdat er veel interesse was geven wij ook sinds 17 januari 2015 zwemlessen aan de mannen (alle leeftijden) En natuurlijk zijn hierbij de zwemleiders ook mannen.

Onze zwemleiders, assistenten, toezichthouders op de zondagen:
Hatice Kurt
Willij de Zwaard
Tülay Kokulu
Selin Kokulu
Dilek Tutucu
Cane Akkaya
Serife Çevik
Zeliha Han
Funda Kurt
Yasemin Kurt
Çiçek Beyaz-Salman
Sefika Nur Salman
Piraye Özkan
Nuriye Kurt
Filiz Kurt
Demet Yilmaz
Eylin Kokulu
Neriman Kiliç
Fadime Çayir

Klantenservice en balie op de zondagen:

Nese Kurt
Adile Kurt
Reyhan Kurt
Seyda Tasköprü
Volkan Ali Kurt
Yavuz Salman
OP DE ZATERDAGEN:

Hatice Kurt -tafeltje – inschrijvingen zwemlessen/info/coördinator
Çiçek Beyaz Salman – tafeltje – verkoop vrijzwemkaarten en inschr.

Fouad Amziyab- zwemleider
Volkan Ali Kurt – zwemleider